Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voor welk tussendoortje kies jij?

Geschreven door Afvallen met Anne op February 17, 2013

In de schappen van de supermarkt kun je veel soorten tussendoortjes vinden. Snoep, koek, chips, zoutjes en ga zo maar door. Echter leveren deze tussendoortjes voornamelijk veel calorieën en weinig voedingsstoffen. Per dag mag je 3 tussendoortjes per dag nemen. Kies je voor gezonde, slanke tussendoortjes kun je hier dus veel winst mee behalen. Neem dit voorbeeld: 1 snicker bevat 303 kcal, terwijl een goed vullende banaan 124 kcal bevat. Stel nou dat je 3 bananen eet in plaats van 3 snickers, bespaar je al 528 kcal. Dit staat weer gelijk aan 4 sneetjes volkorenbrood besmeerd met halvarine en belegd met kipfilet.

Let bij bovenstaand voorbeeld wel op dat ik het niet aanraad om iedere dag drie bananen te eten. Je kunt beter variëren om alle voedingsstoffen die je per dag nodig hebt binnen te krijgen. Denk aan een banaan, een sinaasappel en een aantal geraspte wortels.

Ongezonde tussendoortjes:
Gesuikerd snoep, koek, gebak en frisdrank/vruchtensap en vette snacks zoals chips, kroepoek, cocktail nootjes.

Gezonde tussendoortjes
Fruit, groenten zoals snoeptomaatjes, komkommer, wortel en radijsjes, schaaltje yoghurt/kwark eventueel gezoet met wat siroop, kopje bouillon, cracker of rijstwafel belegd met slank beleg zoals sandwichspread of jam, toastje met 20+kaas. Heb je veel trek aan zoetigheid kun je af en toe een plakje ontbijtkoek of een (halve) eierkoek kiezen.

Nu ben ik benieuwd: Voor welke tussendoortjes kies jij?
February 17, 2013 om 18:10
Ik neem vaak een rijstewafel met smeerkaas 15+
Onbekend
February 17, 2013 om 23:56
fruit of een boterham met mager beleg.
February 18, 2013 om 01:08
een bischuitje met 20 plus kaas.
February 18, 2013 om 01:44
Mijn tussendoortjes zijn momenteel alleen fruit. Ik heb (neem) namelijk niet de tijd om uitgebreid groenten te staan voorbereiden/snijden, of een cracker te smeren. Het is bovendien allemaal onhandig meenemen naar mijn werk. En dus houd ik het bij makkelijk (want eetklaar), en lekker, fruit.
February 18, 2013 om 03:27
japanse mix...
Onbekend
February 18, 2013 om 04:22
Handje nootjes, rijstwafel met bbq smaak, fruit.
February 18, 2013 om 07:15
worteltjes, druifjes of een sultana (en twee keer per week een sultana chocofruit om mezelf te trakteren)
Onbekend
February 18, 2013 om 08:42
Van alles wel zowel gezond als ongezond. Nu even een tijdje geen tussendoortjes met suiker meer. Iets ongezonds mag best een keer maar dan wel met mate. Als ik wat ongezonds neem probeer ik vooral op te letten dat ik een klein beetje neem en van het gezonde wat meer. Zoals een klein stukje chocola en daarnaast twee stuks fruit. Op een verjaardag of alleen wat nootjes en hapjes of een stuk taart.

Balans in je leven is uiteindelijk het belangrijkste. Dat kan je namelijk je hele leven volhouden. Je kan wel alleen maar gezonde tussendoortjes nemen maar als je dan op gewicht zit en weer veel ongezonde tussendoortjes neemt is de kans groot dat je hard aankomt. Bedenk je goed wat je echt lekker vindt en wat je best wel kan laten staan.
Onbekend
February 18, 2013 om 10:04
Ik ben aan het herstellen van een eetstoornis, en ik eet dus allerlei tussendoortjes. Zowel gezond als ongezond.. Maar een banaan is geen tussendoortje.. Het is je fruit waarvan je er elke dag 2 stuks nodig hebt. En sinds wanneer is vers geperst vruchtensap slecht? Als je af wil vallen moet je minder eten of meer bewegen.. Wat je eet maakt niet zoveel uit. één calorie van een appel is net zo goed één calorie als van chocolade. Het liefst wil je geen lege calorien eten... want dan heb je nog geen voedingstoffen die je binnen krijgt. Vind dit stuk een erg simplistisch stuk, zelfs mijn uitleg.. belicht ook niet alle kanten.
February 18, 2013 om 10:18
de foto vind ik niet echt geweldig gekozen eerlijk gezegd.
Dat zijn geen tussendoortjes die daar op staan maar calorieenbommen.

February 18, 2013 om 10:37
Heel verschillend. Ik probeer om de 2 uur te eten, dus vaak als tussendoortje heb ik 2 vezelrijke wasa krackers met elk 20 gram beleg, Of een appel, of een eiwit shake.
February 18, 2013 om 13:13
Dat hangt ervan af.. Sultana yoghurt, een mueslireepje, of rijstwafel met wat dieet margarine... toastje met light roomkaas af en toe, en banaantjes en kiwi's vind ik ook lekker.. maar soms ga ik ook weleens flink buiten mijn boekje met suikerpinda's en pistachenoten.. samen met rode wijn... FOUT but ya.. can't help myself sometimes.. ;)
En inderdaad.. wat is er mis met versgeperste sappen?
February 18, 2013 om 13:18
Handje naturel nootjes, magere kwark met banaan, rijstwafel met kipfilet, of rosbeef.
February 18, 2013 om 13:31
Komkommer in plakjes snijden en daar zwarte sesamzaadjes over strooien!!!! Zoooo lekker!
February 18, 2013 om 13:43
biologische choco rijstewafel (puur), mmmmmmmmmmmm en fruit.
Onbekend
February 18, 2013 om 13:54
fruit, rijstewafels, wasa cracker, gekookt ei, handje cashewnootjes, komkommer/wortel
February 18, 2013 om 17:40
worteltjes,sultana,fruit,en nu gauw naar bed,,want ik krijg trek!!!
February 19, 2013 om 03:21
Rijstwafels met rookvlees, volkorencracker met kipfilet, magere kwark, fruit
February 19, 2013 om 09:04
Goede tussendoortjes! Mijn tussendoortje van vanmiddag wordt een sinaasappel. Na het ontbijt nam ik een schaaltje biogarde yoghurt met een lepeltje gembersiroop. Ook erg lekker.

Om misverstanden te voorkomen: Ik bedoelde gesuikerde frisdranken/vruchtensap. Dus de pakken vruchtensap die je in de supermarkt kunt vinden. Deze zitten vaak bomvol suikers. Vergelijkbaar met frisdrank. Met een vers geperst sapje is niks mis :)
Onbekend
February 19, 2013 om 15:17
ook suiker (fructose) uit fruit heeft een limiet. 2 stuks fruit is genoeg.
verder eet ik vaak muesli met magere yogurt tussendoor of een paar amandelen.

February 20, 2013 om 03:39
stuk fruit of een stuk ontbijtkoek
February 20, 2013 om 07:46
Ik kies bewust voor een tussendoortje onder de 100 kcal.
Dat kan variëren tussen een stukje peperkoek tot fruit.

In de avond als ik zin heb om te snacken ga ik voor komkommer, worteltjes en soms augurkjes. Maar dan niet teveel.
Onbekend
February 20, 2013 om 08:01
Net waar ik zin in heb en hoeveel trek ik op dat moment heb.
Walnoten, doppinda's, kaas, wortels met tahin, fruit ...
In ieder geval niet de producten die op het plaatje bij dit artikel staan ;)
February 20, 2013 om 12:07
haha, erg verstandig Barkie;)
February 20, 2013, gewijzigd door Truus1959 op February 20, 2013 om 12:35
rijstwafel kaas van perfekt 44kcl per stuk
mandarijn sinaasappel appel komkommer wortel tomaat de ene keer dit en dat dat
February 20, 2013 om 12:54
Mandarijnen en rijstwafels, af en toe eens een yoghurtje of een banaan. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje ...
February 21, 2013 om 09:31
Mijn tussendoortjes zijn meestal of rijstwafels of time-outgranenbiscuit. Momenteel met chocola :)
Onbekend
February 22, 2013 om 12:20
Fruit, magere yoghurt, 25 of 50 gram muesli, 1 eierkoek, 1 bastogne, wortelsalade, zilveruitjes, augurken en vanavond, omdat het weekend is: 1 bolletje lekker lang koekje melkchocolade....MMMMM kan ik me echt op verheugen, maar voor het zelfde geld vind ik het straks zonde van de kcal en pak ik een ander gezond tussendoortje. Als ik onwijs zin in wat te snoepen heb neem ik 1 zwart wit kogel of een andere napoleon bal. Gemiddeld 25 kcal per stuk, dus dat valt ook mee, als je het maar bij 1 of 2 kunt laten:)
Onbekend
February 24, 2013 om 11:02
Ik neem per dag 3 volkoren Masters met cheddar kaas
March 5, 2013 om 03:26
Fruit, fruit en nog meer fruit! Zo heel af en toe een keer een koekje, maar dat is denk ik niet vaker dan eens per twee weken of zo. Ik varieer met druiven, kiwi's, appels, mandarijnen, ananas, appelsnu en dan een keer een banaan, heb gisteren ook mango gehaald, en ik hoop dat het aardbeienseizoen weer gauw op gang komt!

Onbekend
March 7, 2013 om 01:41
Ik laat tussen de middag vaak een boterham over, doe deze in een zakje voor vier uur tussendoor
Onbekend
March 7, 2013 om 01:41
Ik laat tussen de middag vaak een boterham over, doe deze in een zakje voor vier uur tussendoor
March 7, 2013 om 10:08
Iemand noemde al komkommer met maanzaadjes. Komkommer besmeerd met verse kaas, bieslook van Milsa; is ook erg lekker. Verder cherrytomaatjes..
March 7, 2013 om 17:24
Van een clubegenoot leerde ik appel met kaneel, mag ook warm(in de oven of magnetron), met of zonder honing. hmmmm klein succesje!
Note: ik at geen appels, maar zo wel.
March 8, 2013 om 09:00
Mijn tussendoortjes zijn nu vooral worteltjes en soms een kleinbeetje droge rijst.
Onbekend
March 13, 2013 om 15:39
Meestal een schaaltje kwark met een beetje vla erdoor of vla met wat (rauwe) cacao erdoor of, een klein handje vol noten of studentenhaver.
March 14, 2013 om 10:06
Meestal fruit of een cupe soep
March 14, 2013 om 10:06
Meestal fruit of een cupe soep
March 14, 2013 om 13:30
als ik voor een calorie rijk tussendoortje moet kiezen kies ik voor ribbelchips paprika

als gezond tussendoortje zou ik een stuk fruit nemen of een cracker met filet american
September 30, 2014 om 12:20
n paar etikette moet korrek vertaal.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+

Trefwoorden